Hur man Får Gratis e-böcker I Utbyte mot Online Recensioner

Det är en inte-mycket-väl-bevarade hemligheten i online-boka världen: de recensioner som är oerhört värdefullt. Den goda nyheten är att det är enkelt att komma igång att granska böcker, speciellt om du är villig att göra det för den nya grödan av oberoende publicerade författare. Den dåliga nyheten är att du kommer att göra det gratis…eller mer exakt, att du kommer att betalas i böcker. Vilket inte är så dåligt om du älskar att läsa.

Du ser, återförsäljare sajter som Amazon väga sina sökningar och rekommendationer av ett antal variabler, med en av de största är användarrecensioner. Så, ju fler tester en bok blir—särskilt om dessa recensioner är positiva—det oftare boken dyker upp i sökresultaten och på sidorna av relaterade böcker och mer att det kan förväntas att sälja. En författare eller arrangören är oftast villiga att ge bort gratis kopior för att få dessa recensioner. Om du vill vara en få dessa kopior, det finns några enkla sätt att komma igång.

Steg Ett: Genomgång Allt

En mycket glupsk läsare gör det redan, men det är värt att påpeka: du är mer sannolikt att få uppmärksamhet som en flitig och pålitlig granskare om du…ja, igenom en massa saker. Lämna omdömen om böcker du läst i både fysiska och e-form på Amazon, GoodReads, BookFinder, Barnes &Noble, var du vill. (Amazon har ett monopol, tyvärr, så det är i allmänhet den plats som du vill fokusera på.)

Du kan även granska böcker på din egna hemsida. Detta är mindre sannolikt att locka mer allmänt recensenter, men författare och särskilt agenter och publicister kommer att hålla ett vakande öga på omnämningar av deras arbete mer eller mindre var som helst. Ju mer detaljerad och specifik åsikt, bättre, inom rimliga gränser—försök att hålla det under 600 ord eller så bara för enkelhetens skull.

För både återförsäljaren recensioner och omdömen om din egen webbplats, använda ditt eget namn eller ett konsekvent online handtaget, och ge människor ett sätt att kontakta dig. En sekundär freebie Gmail-konto är ett bra alternativ om du inte vill ansluta din identitet online med ditt riktiga.

Steg Två: är Specialiserade på Dina Intressen

När författare och förläggare gå letar efter potentiella granskare för en ny titel, kommer de att leta efter människor som har haft liknande saker innan. Så det följer att helt enkelt rikta in de böcker du granska med dina personliga intressen kommer att locka andra författare (eller ibland samma kära, se nedan) som skriver liknande böcker. Så om du är i historiska fakta med fokus på mellanöstern historia, se ett gäng mellanösterns historia böcker. Om du gillar din operor tung trots noll gravitation, igenom en massa utrymme operor. Om du gillar erotiska noveller med fokus enbart på varulvar…väl, du får bilden.

Allvarligt, det finns massor av varulv romaner. Vem visste?

Om du kan, läsa och skriva recensioner om böcker som har varit nyligen släppt och är från mindre, mindre kända författare. Clive Cussler har sålt miljontals pocketböcker hela världen—oddsen är inte bra att han lutad över den Action/Äventyr listor på Amazon vill ge bort ett par gratis. Men någon med en eller två romaner under sitt bälte försöker klättra upp för online-försäljning diagram kommer att vårda varje översyn av de få…och att de kommer att vara benägna att ställa åtminstone en del av de recensenter att göra samma sak för sin nästa roman.

Steg Tre: för In Pr-Webbplatser

jag lyckades få på ett par utgivare listar bara skriva recensioner på min knappt trafikerade personliga blogg. Men om du letar efter något lite mer direkt, du behöver inte vänta för världen att slå en sökväg till din kritisk tröskel. Det finns gott om platser att hitta författare och förlag som ger bort böcker. Vissa, som den begränsade tid freebies på Amazon Kindle ‘ s plattform, är kravlöst. Andra ges med hopp och förväntan om en översyn kvar som en artighet.

tänk på att nästan alla böcker som ges bort på detta sätt är e-böcker—oberoende författare sällan har resurser att publicera i den vanliga fysiska form, mycket mindre distribuera gratis inbunden eller pocket kopior. Jag föreslår att investera i en Kindleeller få bekväm med att läsa på en telefon eller en surfplatta om du väljer att gå denna väg.

Här är några specifika ställen att börja på:

RELATERADE ARTIKELN

Hur Hittar man Tusentals av Gratis e-Böcker Online

Det är stora bibliotek av gratis e-böcker över nätet, om du är mindre sannolikt att hitta författare som söker recensioner på äldre romaner. Här är en guide till laddar DRM-fria filer till din Kindle-bibliotek för att läsa på en läsplatta eller mobil-app.

Steg Fyra: att Få Skriva

När du har fått dina gratis böcker, läs dem i rätt tid och efter en granskning. Författarna efterfrågar en översyn på Amazon, eftersom det är mer eller mindre monopol på fysisk och digital bok försäljning på Internet, eller Goodreads, det största sociala nätverket för att boka entusiaster (som också ägs av Amazon). Korspostning samma översyn på din egen blogg och en annan är bra, men inte skicka dem till flera webbplatser från tredje part, administratörerna kan flagga för granskning som skräppost.

När du skriver din recension, vara noggrann, vara ärlig och ge upplysningar. Du kanske frestas att lämna en alltför positiv recension som ett slags quid pro quo för att få en gratis bok i första hand—ska du inte göra detta. Inte bara är det mot reglerna för de flesta handlare (både etiskt och tekniskt), gör du inte författaren en björntjänst genom att vara mindre än sanningsenlig i din summering. Bra författare värde kritik ännu mer än beröm, eftersom det är den bästa och mest omedelbara sättet för dem att förbättra sig. Om du tror att en författare inte kommer tillbaka till dig med hans eller hennes nästa bok-om du lämnar en negativ recension, samt att författaren är förmodligen inte värt att läsa ändå. Amazon ‘ s användarvillkor förbjuder också en säljare (även författare) från uttryckligen begära positiva recensioner i utbyte mot gratis produkter. Om någon ber dig om ett visst antal stjärnor, inte arbeta med dem.

När du skriver din recension, att det på Amazon, din egen blogg, eller någon annanstans, var noga med att nämna om du fick boken av författaren, utgivaren eller publicist. Detta är inte bara en artighet till era läsare, det är som krävs av OSS invånare genom att Federal Trade Commission ‘ s Affärsmetoder riktlinjer. Du kommer förmodligen inte att få FTC agenter super ner din dörr om du misslyckas med att lämna en gratisgrunka recension, men författaren eller utgivaren kan få i en massa problem om de är att ha frågat flera människor att lämna recensioner utan avslöjande.

Steg Fem: Odla Relationer

Om du har fått en bok personligen, se till att låta författare eller publicist vet när du har lämnat en recension, och tacka dem för upplevelsen. Detta är en slags pr-drag: stadig kontakt mellan dig och författaren är mer sannolikt att resultera i att komma på den lista av recensenter för sin nästa bok, och de kommer att vara mer benägna att hänvisa dig till andra författare som söker pålitlig granskare.

bildkälla: Christin Hume, Aliis Sinisalu

We will be happy to hear your thoughts